Konsument

Direktförsäljning och direkthandel bygger på förtroende och relationer
Om inte förtroendet mellan köpare och säljare finns skulle ingen direktförsäljning/direkthandel kunna existera. En direktsäljare är stolt över sina produkter, känner dem väl, har en sund affärsverksamhet och står för god personlig service. Det är tryggt att handla av en direktsäljare, det är bekvämt och du spar tid. Du väljer själv när och hur du vill handla och du får oftast dina varor levererade direkt hem till dörren. Du kan också vara säker på att de produkter du köper av en direktsäljare håller hög kvalitet och systemet bygger på en omedelbar närhet till dig som kund. En direktsäljare vill alltid arbeta med en hög servicegrad eftersom det stärker dennes budskap och skapar merförsäljning till andra. Skulle du trots allt ångra ditt köp har du enligt lag full rätt att göra det inom 14 dagar. Den rätten existerar inte alltid när du handlar i butik. För att känna Dig extra trygg, kontrollera alltid att företaget som direktsäljaren representerar är medlem i Direct Selling Sweden.